Dette er samme person. Og nå jobber hun som personlig trener.

0
268

Regan Patterson var misfornøyd med det meste da hun så seg selv i speilet i 2015. Nå, litt over to år senere, så har hun gjennomgått en av de mest dramatiske forvandlingene som vi har profilert på denne siden. I alle fall om man ser på det korte tidsrommet hun har brukt. Vekten la tidligere begrensinger på livsførselen hennes både fysisk og psykisk. Men nå er hun en aktiv og sprek jente som er fornøyd med seg selv. Og det burde hun være. I tillegg har hun fått en betydelig mengde følgere på instagram og jobber nå på fulltid som personlig trener. Ikke verst for en person som følte ubehag i store folkemengder for bare to-tre år siden.

Det fleste som ser bildene blir selvsagt raskt nysgjerrig på hvordan hun klarte dette så raskt. Men når hun ser tilbake på prosessen så mener hun selv at hun faktisk har tatt tiden til hjelp.
– I stedet for å hoppe fra diett til diett, så har jeg brukt tid og gjennomført det jeg har bestemt meg for og fått resultater sakte, men sikkert. Det er ikke slik at det alltid har vært lett, men når man ser på det i ettertid så kan det kanskje virke slik, forteller hun. Det et to hovedfokus som har gitt resultater.

Det er små endringer, som å erstatte annen mat med grønsaker og trene fast som har gitt resultater. Men hun gir æren mye til treningsprogrammet BBG. Dette er et treningsprogram på 28 minutter som hun har gjennomført fast. Også de dagene hun ikke har hatt lyst. Treningsprogrammet tar for seg muskelgruppe for muskelgruppe systematisk, og skal gjennomføres tre ganger i uken. Etter hvert som formen ble bedre la hun inn vekttrening i tillegg, og fikk da kjapt gode resultater.
– Jeg likte hvor utfordrende dette var. Ikke bare rent fysisk, men også at jeg måtte mestre tekniske aspekter ved treningen, opplyser hun.

Det andre hun fokuserte på og som ble en del av livsstilen var noe som heter 80/20 programmet. Dette innebærer at minst 80 prosent av matinntaket skal være spesielt næringsrik mat og ren mat. Hun var nøye med å følge med på innholdet, og mikronæringsstoffer og kalorier. Hun mener at å få et tilsvarende resultat som henne krever stor tolmodighet.
– En slik prosess tar tid, og alle må finne sin måte og gjennomføre reisen på sin måte. Man bør fokusere på å omfavne utfordringene, og ikke la seg knekke av de. Så får man alltid betalt for slitet til slutt, mener hun.

I denne videoen forteller hun om sine erfaringer og hva som har vært utfordringene underveis. En inspirerende historie der du også får mer info om selve kostholdsprogrammet og treningsopplegget hun gjennomførte.